Fredag imorrn :D

Yes, imorrn är det äntligen fredag, vilket betyder att jag får åka hem till köping och bara ha det bra. Det ska bli riktigt skönt att komma hem igen, även fast jag åkte därifrån i tisdags. Det är något speciellt med att jobba så långt hemifrån, man uppskattar hemmet och folk på ett helt nytt sätt. Den här helgen är även sista gången jag träffar familjen innan de drar iväg till Turkland på semester. Så jag ska ta vara på den stunden med dem, och försöka kombinera det med att festa gärnet. Mina två kära vänner alex och Daniel åker ju iväg till England nästa vecka så de ska ha en liten avskedsfest, eftersom de kommer stanna där ett bra tag måste jag hinna säga hej då.

Angående jobbet då. Idag har det gått ganska bra, men jag har verkligen räknat timmarna hela dagen. Trots det så verkade det som att klockan aldrig ville ticka vidare, knske var slut på batterier i den, vem vet?!
Det lilla äcklet har varit grymt irriterande idag, höll nästan på att drämma till honom med en stor kastrull för att jag var så trött på honom. Han tror verkligen att han är min chef, grabben har problem. Men en glad nyhet har jag iaf, det var hans sista dag nere hos oss. Han ska tillbaka till sin riktiga position uppe på andra våningen, vilket jag är så jävla tacksam för :D Men jag måste däremot fortsätta dela rum med honom. sen har jag fått ett nytt smeknamn också, "Köksmästaren". Det kom upp på grund av min egna kockrock som jag hade med mig för jag anade att jobbets egna rockar skulle ta slut i storlekar. Jag har mitt egna namn på och röda knappar, och det ska ju bara en "Köksmästare" ha.  HAHA

För övrigt så är väl livet helt okej för tillfället. Jag är väl inte glad men jag håller humöret uppe, det finns vissa ljusa studer om dagarna. Idag delade vi även upp veckans dricks, den var grym... hehe Så alla mina drickspengar jag får sparar jag i en liten burk hemma i Köping så jag inte kommer åt dem. När sommaren är slut räknar jag med att ha ca 5000 kr iaf...¨

Jag ringde ett säkert otroligt dyrt samtal ikväll, till min älskade än Ida som befinner sig nere i Turkiet för tillfället. Och jag säger bara gud vad underbart det var att höra hennes röst igen, snart kommer vi ner och hälsar på dig <3

Det var väl allt jag hade att bluda på, nu tänker jag faktiskt sova och så tar jag tåget hem mot Köping klockan 13 imorgon :D
God natt alla, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0